onsdag 10 augusti 2011

Stämpelförvaring

En av mina absoluta favorit bloggar är Crafty Storage. Jag tycker det är roligt att se hur andra har i sina pysselrum och att få massor med tips och idéer på hur man själv kan göra. Jag vet att det finns många fler än jag som tycker om tips och idéer på bra förvaringar, så därför tänkte jag börja dela med mig lite av dom saker jag är mest nöjd med i mitt pysselrum :-)

Först ut är min stämpelförvaring med ez-monterade stämplar:

Som så många andra så förvarar jag också mina stämplar på laminerade ark i en pärm. Jag börjar med att stämpla upp dom på ett vanligt vitt A4 ark. Oftast när man köper stämplar så brukar ju tillverkarnas logga finnas med på förpackningarna och dessa klipper jag ut och fäster längst upp på arket.


När jag är klar och har laminerat arken så sätter jag stämplarna på baksidan och stoppar ner dom i en plastficka och sätter in alltihop i en pärm.


Här är en bild på hur det ser ut i mina pärmar.


Jag har hittat väldigt bra pärmar med dragkedja runt, så då finns det ju ingen risk att stämplarna ska kunna ramla ur. Jag får plats med ca 10 laminerade ark i varje pärm.


Jag skulle bli så glad om Ni ville lämna en liten kommentar med era tips och idéer eller kanske någon länk till någon bra och trevlig sida på temat pysselförvaring och pysselplatser.

Kram Charlotte

2 kommentarer:

Maja sa...

Det va bra förvaring! Måste kolla efter en sån pärm med dragkjedja! Var har du hittat dina?
Hälsar Maja
majas-scrappade.blogspot.com

Lotta78 sa...

Kul att du gillade min stämpelförvaring :-)
Pärmarna har jag hittat på bokia eller om det var akademibokhandeln.

Mvh Charlotte