torsdag 3 januari 2013

Lite blandat pyssel från december 2012

Då har både jul och nyår passerat och vi är 3 dagar in på det nya året. Jag hoppas att alla har haft en lika bra jul och nyår som mig...
Som ni reda vet vid det här laget så är jag fruktansvärt dålig på att uppdatera min blogg och därför kommer det idag lite blandade bilder på saker som jag gjorde under december.


Först ut är en bild på mitt bord från julmarknaden på Norra den 8-9 december:

Sen följer två bilder på några julkort:


Här har jag gjort två flaskkort till mina bröder som fyllde år i december. Utöver presenterna som dom fick så tyckte jag att detta var ett trevligt alternativ istället för att göra vanliga gratulationskort och köpa en blomma. Det var ju ändå strax före jul, så vad passar väl bättre än lite hjortronglögg.

Ett stafflikort till mamma som också fyllde år i december. Jag vet inte vad det är med mig och gröna färger när jag pysslar, men många av mina kort går i grönt och beige.

Här kommer även några julklappar som jag gjorde:

Den första är en nåldyna till en av mina svägerskor som nyss har gjort i ordning ett syrum. Dessvärre så hade jag inte sett rummet när jag gjorde nåldynan, men hon hade berättat att det var bruna tapeter på väggarna. Jag hoppas att den passade in.....

En julklapp till mamma i form av ett par snögubbeörhängen och ett matchande hänge med en snögubbe och en snöflinga på.

Två vintriga armband, liknande det jag lottade ut på facebook. Det ena fick min svärmor och det andra gav jag till min vän i Danmark, som var hemma och hälsade på över jul och nyår.

Om man ska titta tillbaka på det gångna året så har det varit väldigt händelserikt ur pysselperspektiv.  Dom två största sakerna är att jag har fått bli inpiratös hos 100% norr och sen så kom Sundsvalls Tidning hem till mig och gjorde ett väldigt fint reportage om julpyssel.
Mer saker som hänt är att jag har startat en webbutik och jag har provat att stå på en riktigt stor marknad, vilket gav mersmak, sen har jag ju även stått på fler marknader. Jag har under året även besökt 3 stycken pysselmässor och shoppat i massor =)
Nu hoppas jag även att 2013 kommer att bli ett bra pyssel år.

Önskar alla en god fortsättning på det nya året!
Kram Charlotte

1 kommentar:

Åsalill sa...

Vilka fina saker du gjort! Gillar dina snygga armband som jag inte lyckades vinna... Snygg ticket stämpel på födelsedagskortet.

Ja, 2013 hoppas jag blir minst lika händelserikt för dig i pysselväg. Jag hänger med på pyssel shopping mässor :) Vi skulle ha kollat upp den där i Stockholm!

Kram
Åsalill