onsdag 17 oktober 2012

Nystädat och nyorganiserat i pysselrummet.

Äntligen har jag lyckats fått ordning i mitt pysselrum. Efter många veckors plockande och sorterande så känns det som att jag äntligen har fått det nästan som jag har tänkt mig. Självklart så finns det lite justeringar som ska göras och lite saker och förvaringar som ska bytas ut, men i det stora hela så känns det nu riktigt bra.

Den här första bilden är tagen från min ingång till pysselrummet. Längs med nästan hela högerväggen har jag ett långt skrivbord, efter den vänstra väggen har jag ett skåp och på det har jag min cuttlebug och qk-tång. Rakt fram så har jag hyllor, lådor, en rullvagn och en massa annat att förvara alla saker på och i.

Här är en bild på nästan hela den väggen, jag har 2 st vita expedithyllor från ikea, hyllplan, tavellister, en rullvagn, 2 st plastbyråer på hjul m.m. Den vita möbeln på hjul som står till vänster om rullvagnen har min sambo byggt till mig och även förvaringen till mina distressdynor och stickles som står på tavellisten.
Mycket av mina lådor och korgar m.m. går i svart och vitt, detta för att jag vill försöka få det så enhetligt som möjligt.

Här är mitt långa skrivbord, det är toppen att det finns plats för en pysselkompis också =)
Pallarna som står under skrivbordet ska så småningom bytas ut, funderar på kanske ett par vita pinnstolar eller något liknande.
Under skrivbordet har jag en plastlåda på hjul med en massa tyger i, sen har jag en vit trälåda på hjul som min sambo har gjort och i den förvarar jag en massa papper.
I den randiga papplådan från ikea har jag satt in hängmappar och där förvarar jag det mesta av mina 30x30 ark, sorterade på färg.

Här är en närbild på en av alla mina bandförvaringar (har nämligen mina band sorterade på flera olika sätt).
Till vänster sitter min sååå underbara stationsklocka som jag köpte på jysk. Har länge letat en klocka, men det tog tid innan jag hittade den där helt perfekta som passade så bra =)

Såhär förvarar jag alla mina band som jag köper på rullar. Även denna hylla har min sambo snickrat till mig och den står på mitt skrivbord.

En bild på min blomförvaring som står på skrivbordet.

Den sista bilden visar mitt skåp som står till vänster när man kommer in i pysselrummet. På skåpet har jag min cuttlebug och qk-tång, till vänster om skåpet förvarar jag alla dies och tillbehör.
Till höger i skåpet förvarar jag mina pärlor och till vänster har jag diverse papper och tillbehör till min laminator (som också står ovanpå skåpet).


Jag hoppas att jag med dessa bilder ska kunna inspirera er som läser min blogg och ge er lite tips och idéer, precis så som ni gör när jag surfar runt och får ta del av alla era pysselrum och förvaringar.

Jag skulle bli väldigt glad om ni som tittar in här ville lämna en liten kommentar med en länk till era bilder på era pysselplatser. Det är ju så roligt att se hur alla har det, oavsett om man är så lyckligt lottad som mig som har ett eget pysselrum eller om man sitter vid sitt köksbord och pysslar.

Kram Charlotte

12 kommentarer:

Ina sa...

Vilket härligt rum du har. Och så välstädat. Lovar att om jag får ordning på mitt rum någon gång så ska jag lägga upp bilder på det och skriva om det på fb :-)

Iffa ...... sa...

Hej!

Vilka fantastiska ytor du har att sitta och skapa på, ett helt rum otroligt kul för dig!!!!
Så mycket saker du har och superbra förvaring =)
Själv har jag en liten hörna men är ändå himlans glad för den =)
kram iffa

Annika kort & gott sa...

Tusen tack för besöket! Så fint du har i ditt pysselrum.
kram Annika

Lousan sa...

Wow, vilket härligt pysselrum. Så organiserat och städat. Många bra och fina förvaringar.
Jag har också ett eget rum men inte så här stor och härlig yta.
Kram Lollo

Jessica sa...

Vilket härligt pysselrum!!Har själv inte fått riktig ordning i mitt pysselrum än, men det är på gång! :-)

// Jessica

Malin sa...

Vad stort och fint du har! Bra och smarta förvaringslösningar.
Kram Malin

Susy sa...

Så härligt snyggt pysselrum!

KRAM SUSY

Anonym sa...

Så mysigt du har det, jag tycker om många av dina förvaringar.
Kram från neo

Katja/MezzaNotte sa...

jättesnyggt pysselrum med bra förvaringar. Gillar din fria yta.

Tack för inspirationen
kram Katja

Linda sa...

Jätte fint! Bra förvaring! Sen har du en fantastisk man som snickrar ihop det som kan behövas :-). Jag är avundsjuk på ditt långa fina skrivbord!

Stephi sa...

Så jättefint du har det. Avis...näää då..haha
Själv drömmer jag om det du visar upp. Ett eget ställe med plats för allt. Själv måste jag ha mitt i en hylla och ett skåp och sitter vid matbordet. Så det blir mycket plocka.
Stort grattis till rummet!:-)

Rozzan sa...

Så jättehärligt rum!! Här kommer verkligen kreativiteten fram. Härligt med en så lång plats så fler får plats att scrappa :)