onsdag 26 oktober 2011

Grattiskort och Halloweenkorg

Det är långt mellan gångerna som jag bloggar... Jag måste nog skärpa till mig lite... Det är ju inte så att jag inte pysslar... Jag är bara dålig på att fota och blogga....

Här kommer i alla fall ett grattiskort. Det här kortet gjorde jag efter mässan i Gävle. Den mässan gav mig en hel del inspiration och sen ville jag ju prova mycket av det jag köpte också.

Det bruna och rosa papperet är ett Core'dinations Cradstock som jag har embossat och sen använt sandpapper för att få fram ramen. Klippte även till en remsa av detta papper som jag sen körde genom min dymo och skrev grattis. Stämpel kommer från magnolia och är målad med promarkers. Bården är en stans från Martha Stewart och under blommorna har jag en flourish die från cheery lynn designs. Mycket av sakerna på kortet inhandlades på mässan i Gävle.


Här kommer en halloweenkorg som min sambo ska få. Tänkte att jag skulle fylla den med en massa godsaker, men eftersom vi just nu kör med GI så får det bli något annat än godis :-)
(återkommer med en ny bild på korgen när den är fylld)


Beskrivningen till korgen hittade jag i förra numret av Magnolia Ink.
När jag skulle göra denna korg insåg jag att jag faktiskt bara äger en halloweenstämpel.... Den underbart söta spökstämpeln kommer från bildmålarna och halloweenpapperna hittade jag hos panduro.
Jag ska försöka ta lite fler bilder på korgen en annan dag så att man kan se hur den ser ut runtomkring.


Kram Charlotte

1 kommentar:

Åsalill sa...

Åhh vilket fint kort och korgen var ju hur fin som helst. Den kommer han att bli glad för. Vilken rolig effekt det blev med papperet som du sandpapprat. Jag måste också pröva de jag köpte :)
Kram
Åsalill