onsdag 29 juni 2011

Bröllopskort

Har gjort två bröllopskort till ett och samma bröllop. Det ena är en beställning och det andra är ifrån oss och min sambos föräldrar. Jag ville göra korten så olika som möjligt och har därför gjort en rolig kortvikning av det ena och ett helt vanligt kort av det andra.

Här är då beställningskortet... Jag valde att göra en typ av trappstegskort. Brudparet är en stämpel från magnolia som är målad med promarkers. Bakgrundspapperet som jag valt är blått med lite vågiga, vita ränder. Anledning till papperet är att brudparet ska gifta sig på en båt och självklart ska det ju vara lite havstema då.

Här är insidan av kortet där man kan skriva sin hälsning.


Här är det andra kortet. det blev ett helt vanligt 15x15 kort. Eftersom att jag ville att korten skulle vara olika så valde jag att inte använda något stämpelmotiv på det här.

Här är insidan. Tyckte att texten som jag hittade var så otroligt fin och passande.


Det var allt för idag... Mer pyssel kommer en annan dag.

Kram Charlotte

Inga kommentarer: